Nationale Rekencoördinator Dag

RC-NL-Masterclass – 6-okt-2021 – Kijken naar Kinderen – Belinda Terlouw

Belinda Terlouw

KPZ, Zwolle

Belinda Terlouw zal in deze masterclass een of twee onderwerpen uitlichten uit haar ‘praktijk’ van het begeleiden van rekencoördinatoren, waarin ‘kijken naar kinderen’ centraal staat.

Deelnemen

Opdracht vooraf

Kijken naar Kinderen moet je doen. Het liefst samen en het liefst aan de hand van reken-wiskundige momenten uit jouw eigen onderwijspraktijk. Daarom een kleine vooropdracht. Niet te moeilijk over nadenken. Kost niet veel tijd, maar levert veel op!

Maak foto’s van kinderen tijdens reken-wiskundeactiviteiten in jouw groep/ de school.
Kies er drie uit. Eén foto die iets laat zien van jouw visie op reken-wiskundeonderwijs (1), één foto die een opmerkelijk moment laat zien tijdens een reken-wiskundige activiteit (2) en één foto met betrekking tot automatisering (3).

Schrijf bij iedere foto een paar regels toelichting op basis van een aantal vragen.
Zorg dat je tijdens de masterclass jouw drie foto’s in de balk van jouw pc hebt staan, zodat je die in de breakoutroom kunt delen met jouw groepsgenoten.

Ik kijk uit naar jullie komst en hoop op een grote respons ten aanzien van de vooropdracht! ​Deadline 5 oktober!

Inleveren

• Download de opdracht (word document)
  • Vul het formulier in (plak de foto’s er in) en stuur het op. Gebruik hiervoor onderstaand formulier
Masterclass Kijken naar Kinderen