Nationale Rekencoördinator Dag

9 februari 2022
online

RC-NL-Masterclass – Wiskundige denkactiviteiten in het PO – Geeke Bruin en Ronald Keijzer

Geeke Bruin Ronald Keijzer

Zelf nadenken is voor elke leerling belangrijk. Het domein rekenen-wiskunde is zo rijk dat er overal kansen liggen om dat zelf nadenken te bevorderen. Of dit nu is door een eigen twist te geven aan opgaven in de methode of door eigen inbreng.

Ronald Keijzer (Hogeschool IPABO) en Geeke Bruin (educ. dienstverlening Bruin-Muurling) nemen de deelnemers in hun masterclass mee in voorbeelden waarin het wiskundig denken wordt gestimuleerd. Ze bieden handreikingen om je eigen lespraktijk daarmee te verrijken. Daarnaast leggen ze uit op welke terreinen wiskundig denken gevonden kan worden en wat de meerwaarde daarvan is op elk van die terreinen.

Opname (1 uur, 27 minuten).